joi, 29 ianuarie 2015

Fursecuri cu cacao

Uneori o situatie oarecum nefavorabila se transforma intr-o experienta din care castigi mai mult, inveti lucruri noi, te redescoperi si prinzi aripi. 
Cam aceeasi situatie e si cu fursecurile astea. Te astepti la o portie zdravana de biscuiti ceva mai fragezi care se vor intinde cu siguranta prin bucatarie cateva zile si cam atat. Dar daca din 3 tavi ajungi sa ascunzi ce a mai ramas pentru a apuca sa-i decorezi dupa cum ti-ai planificat pentru ca au fost infulecati calzi, cu siguranta programezi o urmatoare data cand ii vei face din nou. 





Ingrediente



260g faina alba
1 praf de sare
30g cacao neagra de calitate
250g unt moale
100g zahar pudra
1 lingurita extract de vanilie
2 albusuri


Instructiuni

1. Preincalzeste cuptorul la 180 grade. Ai nevoie de 2-3 tavi pentru copt tapetate cu hartie de copt. 

2. Bate untul moale si zaharul intr-un bol cu ajutorul mixerului la viteza medie. Dupa cateva minute untul devine cremos. Cerne faina si cacao si adauga-le la unt, mixand la viteza cat mai mica. 

3. Intr-un alt bol bate albusurile cu sarea. Spuma trebuie sa faca varfuri si vei observa cum se va desprinde de peretii vasului. Adauga spuma la aluat impreuna cu extractul de vanilie si amesteca cu o spatula sau lingura de lemn. Foloseste un pos pentru a face formele de fursecuri. Eu am folosit un dui 1M de la Wilton (o floare putin mai mare), si am incercat sa rasucesc putin aluatul pentru a crea straturi. A iesit aproape cum imi doream, mai exersez :) Poti folosi chiar si masina de fursecuri sau orice alt dui.

4. Da tava la cuptor pentru 10-12 minute. Sunt gata cand se desprind usor de hartia de copt si sunt crocante. Daca nu te poti opri din mancat si mirosul a adus toata familia in jurul cuptorului, sigur ai obtinut ce trebuia :)

Pentru decor am folosit ciocolata alba cu gust de vanilie si ciocolata neagra menaj, fulgi de ciocolata alba si bilute colorate. Am topit ciocolata i am scufundat doar jumatate din fursec. Usor cu am lasat sa ses curga surplusul de ciocolata, apoi le-am asezat pe un gratar (merge si pe tava). Cat ciocolata e calda presara bilutele sau fulgii de ciocolata. 

Pofta sa ai!

Reteta e inspirata de aici si sper din tot sufletul ca domnisoara Olguta Oana sa ajunga ucenic la Adi Hadean. E preferata mea si cu siguranta merita sa fie acolo :)





4 comentarii:

  1. Ti-au iesit superbe! Felicitari, mult mai frumoase ca ale mele :D Reteta apartine lui Pierre Herme, asa ca duc si eu multumirile mai departe acestui mare maestru.
    Multumesc pentru urari, se anunta curand si cei trei interni.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Olguta, de-abia acum mi-am dat seama cine esti de fapt!!! :) Iti multumesc mult! Am citit despre Herme, de fapt l-am cunoscut prin tine. M-a inspirat tare mult blogul tau, am vazut tehnica, inspiratie, creativitate, pasiune. E cu totul un alt nivel, e o invitatie la a invata si a te perfectiona si cu tare mare bucurie iti urmez indemnul :)

      Ștergere
  2. Diliciosi, Oana! A avut alt gust cafeaua de dimineata insotita de aceste fursecuri minutios decorate :-) Multumesc :-*

    RăspundețiȘtergere