duminică, 7 septembrie 2014

Prajitura cu cocos si ciocolata




Inainte sa incepem... am folosit ca masura 1 cup americana, 1 cup are aproximativ 200g. E prima pentru care nu fac conversiile si mi-a placut. Am un set de "cescute" pe care l-am inaugurat cu succes spun eu.

Reteta aceasta e inspirata de la o reteta de-a Marthei Stewart. Untul de cocos folosit e de fapt conserva de lapte de cocos si am folosit doar partea solida. Am vrut sa obtin un gust intens de cocos si o textura pufoasa si lipicioasa pentru blatul de ciocolata. Am adaugat si in blatul de cocos unt de cocos, pentru ca nu l-am vrut uscat. Daca va place puteti adauga si putina esenta de migdale in blatul de cocos. Merge foarte bine. 






Ingrediente

  • 1/2 Cup - Unt de cocos sau unt simplu 
  • 1/2 Cup - Zahar
  • 1/4 lingurita - Sare
  • 1 ou
  • 1/4 Cup - Cacao
  • 1/4 Cup - Faina
Blat cocos
  • 2 oua
  • 3/4 Cup - Zahar
  • 1/2 Teaspoon - Extract vanilie
  • 1 Cup - Faina alba
  • 1 Lingura mare de unt de cocos
  • 200g de fulgi de cocos din care pastram 1/2 cup 
Instructiuni
  1. Pentru blatul de ciocolata: Cuptorul se preincalzeste la 190 grade. Se tapeteaza cu hartie de aluminiu o forma de copt drreptunghiulara de 24x17 am folosit eu, dar se poate si cu una patratata de 23 cm
  1. Se topeste untul la microunde. Se adauga zaharul si sarea; se amesteca cu telul. Se adauga oul si apoi cacao impreuna cu faina si se amesteca pana se obtine o crema fina. Se toarna compozitia in tava si se uniformizeaza cu a spatula.
  1. Se coace in prima faza 10 to 15 minutes. Se scoate afara fara a opri cuptorul si se pregateste stratull de cocos.
  1. Pentrul blatul de cocos: Intr-un bol mediu se maesteca ouale cu zaharul si vanilia. Apoi se adauga untul de cocos. Se adauga faina si fulgii de cocos, fara 1/2 cup pe care o pastram.
  1. Se intinde cu o spatula sau cu degetele stratul de cocos, iar fulgii patrati se imprastie pe toata suprefata.
  1. Se da din nou la copt, 25-30 minute, pana cand fulgii de deasupra devin aurii si prajitura trece testul cu scobitoarea. Se lasa sa se raceasca in tava. Apoi de indeparteaza folia de aluminiu si se taie in bucatele mici.

Blat ciocolata







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu